Wednesday, February 16, 2011

Cuti kami

Cuti MaulidurRasul smalam awal2 lagi en big boss dah cakap nak rehat kat umah je. Maklumle bini dia ni pantang cuti je asyik nak ajak jalan. Jadi awal2 lagi dia dah bgtau malas nak ke mana2. Tapi harapan nak berehat dah dihancurkan dek anak daranya yg sorang tu. Sakinah dengan 'baiknya' bengkokkan cermin mata mak, jadi nak taknak kena kuar gak betulkan cermin mata. Gi kedai tempat buat cermin mata ni dulu. Agak mengejutkan bila tau servis adalah percuma. Hoh! Baik sungguh. Kalo kat KL ni mau kena paling2 RM8 kot. Alang2 dah kuar, singgah sana sini, akhirnye lepas Maghrib baru sampai umah.

Malas makan luar, balik umah baru masak untuk makan malam. Menu - nasi lemak. Motif wat nasi lemak malam2? Sebab dah lama tak wat nasi lemak. Ari tu pun en big boss ada sebut.. bahan2 nak wat pun cukup jadi bernasi lemak lah kami malam tadi. Macam biasa, nasinya hasil tangan en big boss. En big boss memang pandai masak nasi lemak. Lemak dan lembut. Sedap! Sambalnya.. Norsi wat sambal tumis ikan bilis dan sambal sotong. Pastu goreng ayam dan telur. Haa.. amek! Skali skala wat nasi lemak tak hengat. Sume ada. Tinggal kacang goreng je mmg malas nak wat. Sbb dua2 kurang suka.

Pepun, puas dpt mkn nasi lemak mlm td.

1 comment:

Mimis said...

uihhh.. sedap tu.. :)