Saturday, August 3, 2013

Seminggu menjelang raya

Aidilfitri bakal tiba, tidak sampai seminggu lagi. Ramai yang mengambil kesempatan membuat kuih raya hari ni. Norsi pun cadangnya nak buat juga kuih raya hari ni, tapi tak jadi. Tak larat. Pagi tadi tak terjaga langsung untuk bersahur. Jadinya hari ini memang tak buat apa sangat. Low level of energy. Heh.

Rasanya ramai juga yang keluar shopping raya kan weekends ni? Yang dah mula balik kampung pun mesti ramai juga kan?

Kat sini setakat ni tak nampak lagi jiran2 yang dah blk beraya. Mungkin masih berkerja minggu depan. Tapi yang musykilnya hujung minggu macamni ramai pula yang meronda dekat kawasan perumahan kami ni. Norsi keluar sidai baju sekejap je pun dah nampak 3 4 biji kereta yang dipandu perlahan sambil orang dalam kereta tu dok tengok rumah2 yang ada.

Tertanya2 juga.. dorang ni saja jalan2 cuci mata tgk rumah orang ke apa? Bukannya apa.. takut juga kalo2 ada yang survey rumah mana yang masih berorang dan rumah mana yang dah balik kg. Norsi ni memang fobia bila tgk org bw kete perlahan2 sambil tgk2 rumah ni. Maklumle ada pengalaman rumah dimasuki pencuri. Sampai satu tahap rasa mcm nk tahan je kereta-kereta ni tanya.. napa ye bw slow2 tgk2 rumah org? Hehe. Bukanlah Norsi marah.. tapi takut wooo.

No comments: