Friday, January 13, 2012

Terkena lagikah Norsi ini?

Niat di hati nak update pasal kek coklat yang Norsi buat, tapi hati gundah gulana. Semuanya gara-gara panggilan telefon yang menyatakan Norsi ada amek insuran dengan satu syarikat insurans ni. Yang menjadi isu sekarang ni adalah seingat Norsi mmg tak pernah Norsi amek mana2 insurans baik secara mengisi borang ataupun sekadar bersetuju melalui telefon. Tapi orang yg menelefon pula beria2 menyatakan Norsi amek polisi 2 tahun, tahun lepas dan tahun ini. Tahun lepas percuma dan tahun ini kena bayar. Bila Norsi kata taknak dia kata tak bole cancel sbb polisi dua tahun. Tahun depan 2013 baru boleh cancel. Aduh pening.

Akhirnya Norsi minta dia emailkan bukti yg menunjukkan Norsi pernah bersetuju untuk amek insurans ni. Katanya tak bole email, disebabkan faktor kerahsiaan insurans. OK fine. Jadi katanya dia akan pos dalam seminggu hingga dua minggu. Dan sekarang Norsi rasa sangat cuak. Apsal nak pos bukti sampai seminggu dua? Norsi dah cakap terang2 dengan dia Norsi TAKNAK POLISI INSURANS tu yg diposkan ke Norsi, Norsi nak salinan borang yang menyatakan Norsi nak amek polisi ni. Sbb kalo dia pos polisi makna dia dah daftar Norsi untuk amek polisi ni.

Jadi Norsi call syarikat kad kredit untuk tidak benarkan dia caj kad kredit Norsi, tapi tak bole. Yang boleh adalah kalau dia caj dan Norsi tak dapat apa2 maka Norsi bole minta diaorang refund (tetiba terfikir.. betul juga cakap en big boss. Apa ke payah sgt dorang nk halang. Kalo dorang dah caj maknanye dorang berjaya paksa kami amek polisi tanpa kerelaan la tu).

Lepas tu Norsi telefon syarikat insurans tu, sebab nak pastikan betul ke ada polisi yang minimum 2 tahun, tahun pertama tak perlu baya dan tahun kedua baru kena caj. Lepas tu tak boleh tarik diri. Takde pula katanya. Mungkin agen yang buat promosi macam tu katanya. Bila semak takde pula nama Norsi dalam database dorang, abis camne en x (org yg telefon kata Norsi ada amek insuran ni) kata Norsi dah amek polisi ni dari tahun lepas? Sudahnya cik dari syarikat insurans tu kata dia akan call semula. Dan Norsi masih menanti panggilan telefon dari cik tu.

Yang Norsi risaukan sekarang - en x tu proceed tanpa persetujuan Norsi. Sbb dari gayanya dia dah ada semua details Norsi (including card number, IC and address - only GOD know how he obtain that info)

Risau. Risau. Kenapalah dorang ni mesti menipu untuk cari rezeki?

No comments: